استخدام و دانلود

در این وبلاگ آگهی های استخدامی و مطالب دانلودی قرار داده خواهد شد

استخدام و دانلود

در این وبلاگ آگهی های استخدامی و مطالب دانلودی قرار داده خواهد شد

چگونه در کنکور برای درس فیزیک درصد بالایی بزنیم؟

مقدار تاثیر درصد فیزیک در کنکور
همانطور که می دانیم، درس فیزیک یکی از دروس اساسی رشته های ریاضی و تجربی است. مسلما، کسب درصد بالا در درس فیزیک می تواند تاثیر مهمی در کسب رتبه نهایی عالی برای کنکور داشته باشد.
برای کسب درصد بالا در درس فیزیک باید مطالعه عمیق و مفهومی داشته باشید، در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک یا کلاسهای آموزش کنکور فیزیک شرکت داشته باشید و به اندازه کافی مسئله، تمرین و تست های کنکور را حل کنید.

10 عامل موفقیت در کسب درصد بالای فیزیک کنکور
اگر برای کسب درصد بالای فیزیک کنکور بدنبال راهکارهای مناسب هستید، موارد زیر می تواند برای شما مفید باشد:
1- مطالعه عمیق و مفهومی فیزیک و درک درست از مسائل
2- شرکت مرتب در کلاسهای فیزیک مدرسه و در صورت لزوم استفاده از خدمات تدریس خصوصی فیزیک کنکور (اگر به مدرس خصوصی فیزیک کنکور نیاز دارید بر روی عبارت معلم و مدرس خصوصی فیزیک کنکور کلیک نمائید)
3- مرور مطالب ارائه شده در کلاسهای فیزیک مدرسه یا کلاسهای خصوصی فیزیک کنکور
4- داشتن برنامه ریزی درست و مناسب برای مطالعه فیزیک در کنار سایر دروس
5- یادداشت خلاصه جزوات مفید حین خواندن درس و تست زدن برای مرورهای نزدیک کنکور
6- شرکت در آزمون های آزمایشی معتبر
7- داشتن ترکیب مناسبی از مطالعه فیزیک و تست زنی آن
8- استفاده از کتابهای کمک آموزشی معتبر و مناسب جهت یادگیری نکات کنکوری فیزیک و تست زدن
9- یادگیری فنون تست زنی فیزیک و حفظ سرعت و دقت حین تست زدن
10- استفاده از جزوات مبحثی موجود در اینترنت.

چگونه تست کنکور فیزیک بزنیم؟
همانطور که می دانید، برای موفقیت در کنکور و کسب درصد بالا در درس فیزیک علاوه بر فهمیدن درس و حل مسئله و تمرین آشنایی با تکنیک های تست زنی بسیار مهم است. افراد زیادی با وجود اینکه در درس فیزیک نمره خوبی گرفته اند نتوانسته اند در درس فیزیک درصد بالایی در کنکور کسب نمایند. این امر به دلیل کمبود اطلاعات آنها نبوده و بلکه تنها به این دلیل بوده است که با تکنیک های تست زنی فیزیک کنکور آشنا نبوده اند.
به هر حال، قبل از شروع به تست زنی متن درس فیزیک را خوب بخوانید، تمرین و مثال حل کنید، در کلاسهای مدرسه شرکت کنید و در صورت نیاز از مدرسین خصوصی فیزیک هم کمک بگیرید. در ادامه به صورت زیر عمل نمائید.
1- ابتدا بدون در نظر گرفتن زمان، سعی کنید 20 تست را از مبحث مورد نظر حل کنید. به اندازه کافی به خودتان زمان بدهید و تا جایی که می توانید سعی کنید سوالات و تست های موجود را حل کنید. سپس حل آنها را نگاه کرده و اشکالات خود را یادداشت کنید. نکاتی که از تست های فیزیک یاد می گیرید را به صورت خلاصه بنویسید.
2- دو یا سه سری از تست های فیزیک مبحث مورد نظر را به همین ترتیب حل کنید.
3- سری های بعدی تست های فیزیک از همان مبحث را با در نظر گرفتن زمان استاندارد آن حل کنید.

4- بعد از آن که چند مبحث را به همین ترتیب تست زدید، تست های فیزیک این چند مبحث را در یک مجموعه از تست ها حل کنید. حل کردن تست های فیزیک یک مبحث در مجموعه ای از تست ها باعث می شود که تست های مربوط به آن مبحث را در بین تست های دیگر تشخیص دهید.

منبع: ایران مدرس

آموزش صحیح، مطالعه درست و رفع اشکال درس فیزیک

مطالعه صحیح درس فیزیک
به منظور یادگیری درست درس فیزیک موارد مهمی وجود دارد که باید مد نظر قرار بگیرد.
در کلاس تدریس فیزیک (چه در خود مدرسه و چه در کلاسهای خصوصی فیزیک) باید به دقت به مطالب ارائه شده گوش دهید. دبیر فیزیک و یا معلم خصوصی فیزیک شما مطالبی را که ارائه میکند حاصل سالها تجربه است و شما اگر بخواهید همان مطالب را خودتان یاد بگیرید زمان بیشتری از شما می برد.
البته مدرس خصوصی فیزیک داشتن برای همه لازم نیست و اگر شما در درس فیزیک مشکلی دارید و در کلاس مدرسه یا دانشگاه نمی توانید آن را یاد بگیرید در آن صورت داشتن یک مدرس خصوصی فیزیک در منزل می تواند گزینه خوبی باشد.
اگر در مقطع اول دبیرستان مشغول به تحصیل هستید و در کلاسهای تدریس فیزیک 1 مشارکت می کنید، حساسیت کار کمی هم بالاتر می رود. اگر در این مقطع فیزیک را خوب یاد بگیرید پایه را محکم گذاشته اید و کلا به درس فیزیک علاقه مند می گردید.
از دیگر موارد مهم در یادگیری درس فیزیک فهمیدن کامل مسائل است. درس فیزیک مانند ریاضی فقط استفاده از روابط ریاضی نیست. باید مسائل را بفهمید و درک کنید. در این راستا از استاد فیزیک یا معلم فیزیک خود کمک بگیرید. درک درست داشتن از مسائل کلید یادگیری فیزیک است.

روند حل مسئله در درس فیزیک
همانطور که در مطالب قبلی گفته شد برای اینکه از پس مسائل فیزیک بربیایید و بتوانید مسئله حل کنید، علاوه بر اینکه در کلاس فیزیک و حین تدریس فیزیک توسط معلمتان باید حواستان صد در صد جمع باشد، در ادامه برای اینکه خودتان بتوانید مسائل را حل کنید، باید درک درستی از حل مسئله داشته باشید.
به عبارت دیگر قبل از ینکه هر راه حلی برای سوال یا مسئله فیزیک ارائه دهید باید مسئله را خوب درک کرده باشید و بتوانید آن را تجزیه و تحلیل کنید. باید بتوانید مسئله را به زبان ساده برای خودتان شرح دهید. هر راه حلی که ارائه می دهید باید استدلالی برای آن داشته باشید.
اگر در ابتدای کار مشکل داشتید ایرادی ندارد. انجام هر کاری در ابتدا سختی های خاص خودش را دارد. در ابتدای امر می توانید از دبیر فیزیک و یا حتی معلم خصوصی فیزیک خود سوال بپرسید و روند حل آنها را دنبال کنید.
اگر تا به حال برای درس فیزیک مدرس خصوصی نداشته اید می توانید لیستی از بهترین مدرسین خصوصی فیزیک را با کلیک روی لینک مقابل مشاهده نمائید: اسامی مدرسین خصوصی فیزیک
البته استفاده از کلاسهای خصوصی فیزیک و یا داشتن معلم خصوصی فیزیک در منزل برای همه لازم نیست. ممکن است شما بدون نیاز به تدریس فیزیک به صورت خصوصی و تنها با حضور در کلاسهای فیزیک مدرسه به راحتی درس را یاد بگیرید.
پس علاوه بر اینکه حین تدریس فیزیک دبیرستان یا دانشگاه به صورت کامل به مطالب گوش می دهید خودتان هم سعی می کنید مسئله حل کنید و روند حل مسائل فیزیک را یاد می گیرید. در یک جمله اگر بخوایم خلاصه کنیم: برای یاد گرفتن باید زحمت کشید. به خودتان زحمت بدید و اگر همون اول کار نتونستید سوال رو حل کنید درس رو ول نکنید. پشتکار داشته باشید.

چگونه در کنکور فیزیک درصد بالایی بزنیم؟
برای کسب درصد بالا در هر کدام از دروس اختصاصی و عمومی در کنکور برنامه ریزی درست، پشتکار و مطالعه صحیح لازم است. اگر شما در کلاسهای فیزیک خصوصی یا کلاسهای فیزیک مدرسه به مطالب ارائه شده توسط معلم فیزیک خود خوب گوش داده باشید، کارتان برای کسب درصد بالای فیزیک در کنکور راحتتر می شود. البته اگر در بعضی از قسمتها مشکل دارید می توانید با هماهنگی با یک مدرس خصوصی فیزیک کنکور خوب اشکالات را برطرف نمائید.
علاوه بر مطالب گفته شده، یک برنامه ریزی خوب می تواند به شما در کسب درصد بالای کنکور درس فیزیک بسیار کمک نماید. باید در کنار سایر دروس برای مطالعه و تست زدن فیزیک برنامه خوبی داشته باشید. برای رشته های تجربی و انسانی درس فیزیک از درسهای مهم بوده و کسب درصد بالا در آن به موفقیت شما در کنکور کمک شایانی می کند.
اگر هنوز فارغ التحصیل نشده اید و کلاسهای فیزیک مدرسه یا کلاسهای خصوصی فیزیک را دارید، مرور درس بعد از کلاس را فراموش نکنید. ابتدا سعی کنید درس را یاد بگیرید سپس سراغ تست زدن بروید. البته خیلی وقتها بعضی از قسمتهای درس را که حین تدریس فیزیک توسط معلم یا مدرس خصوصی فیزیک خود یاد نگرفته اید، حین تست زدن متوجه خواهید شد. تست زدن خودش به فهمیدن درس کمک می کند ولی قبل از خواندن درس سراغ تست زنی نروید.
با کسانی که خودشان قبلا درصد بالایی در فیزیک زده اند مشورت کنید (مثلا اگر مدرس یا دبیر خصوصی فیزیک دارید ممکن است خودش درصد بالایی زده باشد). از آنها بپرسید که چه کتابهایی خوانده اند، چه برنامه ای داشته اند و روند مطالعه فیزیک آنها چگونه بوده است. در نهایت برای رفع اشکال می توانید از مدرسین خصوصی فیزیک کنکور هم کمک بگیرید.
شما هم اگر در زمینه مطالعه فیزیک کنکور نظر یا پیشنهادی دارید، در پایین همین مطلب و در قسمت نظرات آن را بنویسید. اگر راهنمایی ای دارید که می دانید به درد کنکوری ها می خورد در پایین همین مطلب اضافه کنید.

وب سایت تدریس خصوصی فیزیک
اگر در زمینه یادگیری درس فیزیک با اشکال مواجه شده اید و قصد دارید از کلاسهای خصوصی فیزیک و راهنمایی مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی و نیمه خصوصی فیزیک بهره بگیرید ...
اگر قسمت عمده ای از درس فیزیک را خودتان یاد گرفته اید و برای رفع شکال و مسلط شدن کامل بر مطلب به برگزاری جلسات خصوصی آموزش فیزیک نیاز دارید ....
اگر قصد دارید برای ارتقاء معدل و کسب رتبه برتر کنکور پا به پای جلسات تدریس فیزیک مدرسه از اول ترم از معلمین خصوصی فیزیک نیز کمک گرفته و با برگزاری کلاس خصوصی فیزیک در منزل سطح دانسته های خود را بالاتر ببرید ....
اگر در کلاسهای تدریس فیزیک مدرسه مباحث را خوب درک نمی کنید و این اشکال را با برگزاری جلسات تدریس خصوصی فیزیک می خواهید برطرف نمائید ...
اگر ....
در هر صورت، برای مشاهده لیستی از بهترین مدرسان فیزیک دبیرستان ودانشگاه بر روی لینک مقابل کلیک نمائید:  مدرسین فیزیک دبیرستان و دانشگاه

راهکارهای رفع اشکال درس فیزیک
اگر در درس فیزیک اشکال دارید و برای امتحان فیزیک هنوز مشکلاتی وجود دارد که آنها را حل نکرده اید، راهکارهایی که در ادامه ارائه شده ممکن است بتواند به رفع اشکال شما در درس فیزیک کمک کند.
1- یکبار دیگر متن کتاب درسی فیزیک را با دقت بخوانید. بسیاری از سوالات و اشکالاتی که در درس فیزیک وجود دارد را با یکبار دیگر مطالعه دقیق کتاب فیزیک می توانید حل کنید.
2- جزوه یادداشت شده در کلاس تدریس فیزیک یا جزوه کلاس خصوصی فیزیک خود را مرور کنید. در کلاسهای مدرسه (یا اگر به صورت خصوصی برای فیزیک مدرس دارید در کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک) جزوه خوانا و دقیقی یادداشت کنید تا اگر بعدا جایی از درس را نفهمیدید بتوانید به آن مراجعه کنید.
3- از کتابهای کمک درسی معتبر و مناسب کمک بگیرید. بسیاری از کتابهای کمک درسی مثالهای حل شده یا توضیح درسهای مفصلی دارند که با مراجعه به آنها می توانید اشکالات درس خود را برطرف نمائید.
4- اشکالات را از معلم فیزیک یا مدرس خصوصی فیزیک خود بپرسید. خودتان درس را با دقت بخوانید و اگر اشکالی داشتید آن را یادداشت کنید تا بعدا در کلاس فیزیک مدرسه یا در جلسات تدریس خصوصی فیزیک بتوانید از معلم یا مدرس خصوصی فیزیک خود بپرسید.
5- تمرینات اضافه تر حل کنید. تمامی مهارتها با تمرین حل کردن بدست می آید. برای پیدا کردن مهارت و تبحر در حل سوالات فیزیک نیز باید تمرین حل کنید. اگر کسی الان فیزیک را از شما بهتر بلد است به این دلیل است که تمرین بیشتری حل کرده است. هیچ کس از شما باهوش تر نیست.
شما نیز اگر در مورد نحوه مطالعه فیزیک، راهکارهای یادگیری سریع آن و ... نظری دارید در پایین همین مطلب در بخش نظرات اضافه کنید.

در چه حالتی تدریس خصوصی فیزیک لازم است؟
در حالتی که در درس فیزیک اشکالات پایه ای دارید و باحضور در کلاسهای فیزیک مدرسه، مطالعه خودتان و حتی استفاده از کتابهای کمک آموزشی نمی توانید این اشکالات را برطرف نمائید، استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک لازم بوده و می تواند مفید واقع گردد.
در حالتهای دیگری نیز استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک مفید و موثر است. مثلا اگر زمان کوتاهی تا برگزاری امتحانات باقی مانده است، چند جلسه تدریس خصوصی فیزیک می تواند در وقت شما صرفه جویی کند. در این حالت یک مدرس خصوصی خوب فیزیک در تعداد جلسات کمی می تواند مطلب را برای شما جمع کند.
حالت دیگری نیز وجود دارد که استفاده از کلاس خصوصی فیزیک در منزل را توجیه می کند. اگر خودتان درس را کامل خوانده اید و تنها در چند مبحث اشکالات جزئی دارید، چند روز مانده به امتحان با هماهنگ کردن با یک مدرس خوب فیزیک می توانید اشکالات خود را برطرف نمائید.
البته توصیه می شود، در صورتیکه تصمیم گرفتید از خدمات تدریس خصوصی برای درس فیزیک و یا سایر دروس استفاده کنید، خواندن درس را به ایام امتحانات موکول نکنید. چون در این حالت به دلیل وقت کمی که باقی می ماند و همچنین به دلیل استرس دروان امتحانات بازدهی کم می شود.
به منظور مشاهده لیستی از بهترین مدرسان فیزیک در تهران و سایر شهرستانها بر روی عبارت تدریس فیزیک کلیک نمائید.

فواید جلسات تدریس خصوصی فیزیک
جلسات تدریس خصوصی فیزیک در کنار جلسات تدریس مدرسه می تواند برای یادگیری سریعتر و موثرتر بسیار مفید واقع شود. البته استفاده از کلاسهای خصوصی فیزیک به معنی بی توجهی به کلاسهای فیزیک مدرسه نبوده و می تواند یک مکمل خوب برای آنها باشد.
سعی کنید در کلاسهای مدرسه به صورت کامل به مطالب گوش دهید و اگر لازم شد از جلسات تدریس فیزیک به صورت خصوصی استفاده کنید، در جهت رفع اشکال و تکمیل کلاسهای مدرسه باشد. البته کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک به نسبت کلاسهای گروهی مدرسه مزایایی به صورت زیر دارد:
- در کلاسهای خصوصی و نیمه خصوصی فیزیک به دلیل تعداد کم افراد در کلاس یادگیری بهتر اتفاق می افتد.
- اگر با مدرس فیزیک خوبی کار کنید، نکات مهم و روند حل وسوالات را برای شما تشریح کرده و این باعث یادگیری سریعتر می شود.
- در صورتیکه با مدرس خود همکاری کرده و تمرینات ارائه شده را حل کنید، نتیجه خوبی خواهید گرفت.
برای مشاهده مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی فیزیک در تمامی مقاطع بر روی عبارت مقابل کلیک کنید: مدرسین تدریس فیزیک

هزینه و قیمت جلسات تدریس خصوصی فیزیک
همانطور که در مطالب قبلی هم گفته شد، نرخ، هزینه و قیمت جلسات تدریس خصوصی فیزیک و سایر دروس مقدار مشخص و ثابتی نبوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد. در حالت کلی اگر بتوانید مدرس خوبی برای فیزیک یا سایر دروس پیدا کنید، اگر کمی هزینه بالاتری هم بپردازید در نهایت به صرفه خواهد بود.
عواملی که در تعیین هزینه و قیمت جلسات تدریس خصوصی فیزیک موثر است را به صورت زیر می توان دسته بندی کرد:
- سابقه کاری مدرس
- مدرک تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل مدرس
- قدرت بیان مدرس
- شهر محل سکونت
- تعداد جلسات تدریس
- ...
به عنوان مثال، به صورت یک معیار کلی می توان گفت که در شهرهای بزرگتر هزینه تدریس فیزیک و سایر دروس بیشتر بوده و با افزایش تعداد جلسات تدریس، هزینه جلسات کاهش می یابد.


تدریس خصوصی فیزیک
درس فیزیک یکی از دروسی است که معمولا دانشجویان و دانش آموزان در آن اشکال داشته و بنابراین جلسات تدریس خصوصی فیزیک در ایام امتحانات و بعضا در ایام دیگر برگزار می گردد.
در جلسات تدریس خصوصی فیزیک، مدرس سعی می کند مطالبی که دانشجو یا دانش آموز در آن اشکال دارد را تشخیص داده و برطرف نماید.

تدریس خصوصی و گروهی فیزیک
اگر در زمینه تدریس خصوصی و گروهی فیزیک به مدرس نیاز دارید، در وب سایت حاضر (ایران مدرس) تعداد زیادی مدرس فیزیک ثبت نام کرده و به کار تدریس فیزیک مشغول هستند.
تعدادی از مدرسین ثبت نامی برای فیزیک جزواتی را هم ثبت نموده اند و با مطالعه جزوات آنها، روند تدریس مدرس مزبور را ملاحظه کرده و می توانید مدرس مناسب را انتخاب نمائید.
به منظور مشاهده لیست مدرسین ثبت نامی برای تدریس فیزیک بر روی عبارت تدریس فیزیک در تمامی مقاطع کلیک نمائید.

کلاس خصوصی فیزیک
در حالتی که در درس فیزیک اشکال پایه ای دارید و یا خودتان درس را مطالعه کرده و می خواهید رفع اشکال کنید، کلاسهای خصوصی فیزیک می تواند مفید واقع شود.
در کلاسهای خصوصی و نیمه خصوصی فیزیک، به دلیل کم بودن تعداد دانشجویان و دانش آموزان باردهی یادگیری به نسبت کلاسهای مدرسه یالاتر است.

تدریس فیزیک کنکور
فیزیک یکی از دروس اصلی و اساسی برای رشته های تجربی و ریاضی در کنکور است. در بسیاری از اوقات برای مسلط شدن بر مفاهیم و مسائل فیزیک علاوه بر کلاسهای مدرسه استفاده از کلاسهای خصوصی فیزیک نیز لازم است.
اگر شما نیز برای کنکور درس می خوانید و در درس فیزیک اشکالات جزئی یا پایه ای دارید، کلاسهای فیزیک کنکور خصوصی و نیمه خصوصی ممکن است بتواند به شما کمک کند.

هزینه تدریس خصوصی فیزیک
همانطور که قبلا گفته شد، هزینه تدریس فیزیک به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان یک تخمین سرانگشتی از ساعتی 10 هزار تومان برای تازه کارها و یا برای کسانی که ساکن شهرهای کوچک هستند شروع شده و تا ساعتی 60 یا 70 هزار تومان می تواند باشد. البته تعداد محدودی از مدرسان که در زمینه کنکور کار می کنند و سابقه بالایی دارند ممکن است با مبالغی بیشتر از اینها کار کنند.
برای هماهنگ کردن با یک مدرس فیزیک خوب با هزینه مناسب، با چند مدرس تماس بگیرید و هزینه تدریس آنها را جویا شوید. رزومه، سوابق کاری و محل تحصیل آنها را مطالعه کنید. و در نهایت یک جلسه با آنها برگزار کنید تا مدرس مناسب خودتان را پیدا کنید.
لیست تعدادی از مدرسان با سابقه فیزیک را با کلیک کردن بر عبارت تدریس خصوصی و نیمه خصوصی فیزیک می توانید مشاهده کنید.

تدریس خصوصی فیزیک در منزل
در ایام امتحانات برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک در منزل برای دانشجو و دانش آموز فواید زیادی دارد. در این ایام به دلیل حجم بالای مطالبی که باید خوانده شود، صرفه جویی در وقت و زمان برای دانش آموزان و دانشجویان بسیار مهم می باشد. بنابراین به جای شرکت در کلاسهای جبرانی و رفع اشکال فیزیک در آموزشگاهها و مدارس، برگزاری کلاسهای خصوصی فیزیک در منزل بسیار مفید تر است.
در طول ترم نیز استفاده از خدمات تدریس خصوصی فیزیک در منزل برای تقویت بنیه علمی و افزایش معدل بسیارمفید است. خصوصا در شهرهای فیزیک که مشکل ترافیک همواره وجود دارد، برگزاری کلاسهای فیزیک در منزل در اولویت می باشد.
اگر شما نیز به منظور افزایش معلومات و توانایی هایتان در درس فیزیک و یا رفع اشکال در ایام امتحانات قصد دارید کلاسهای خصوصی فیزیک در منزل را داشته باشید، برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه تدریس فیزیک در منزل بر روی عبارت مقابل کلیک نمائید: مدرسین فیزیک

برترین سایت تدریس فیزیک
یکی از برترین سایت های تدریس فیزیک وب سایت ایران مدرس (همین وب سایت) است. در وب سایت حاضر تعداد زیادی جزوه در زمینه آموزش فیزیک، نمونه سوالات امتحانی فیزیک و مطالب آموزشی دیگری در زمینه فیزیک نیز وجود دارد. کتابهای درسی فیزیک نیز برای دانلود قرار داده شده است.
تعدادی از مدرسین فعال در وب سایت ایران مدرس جزوات آموزشی برای فیزیک دبیرستان و دانشگاه و همچنین نمونه سوالات آموزشی فیزیک را قرار داده اند. ضمنا برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی فیزیک می توانید بر روی عبارت تدریس و آموزش فیزیک کلیک نمائید.


تدریس خصوصی فیزیک توسط مدرس خانم
در بسیاری از موارد والدین دانش آموزان دختر و یا خود دانشجویان خانم ترجیح می دهند برای آموزش و یادگیری درس فیزیک با مدرسین خانم هماهنگ کنند.
در وب سایت ایران مدرس (همین وب سایت) تعداد زیادی مدرس خانم و آقا به کار تدریس خصوصی فیزیک مشغول هستند. در صورتیکه قصد دارید برای یادگیری درس فیزیک با مدرسین فیزیک خانم هماهمنگ کنید، در همین وب سایت مدرسین خوبی را می توانید پیدا کنید.
به منظور مشاهده لیست مدرسین فیزیک خانم و آقا بر روی لینک تدریس فیزیک در منزل کلیک نموده و از بین مدرسین نشان داده شده، در صورت تمایل، با یکی از مدرسین فیزیک خانم هماهنگ نمائید.

نرخ تدریس خصوصی فیزیک
نرخ تدریس خصوصی فیزیک با توجه به مقطع تحصیلی مورد نظر و همچنین سابقه و مدرک تحصیلی مدرس فیزیک تعیین می گردد. به عنوان مثال، هزینه و نرخ تدریس فیزیک دانشگاه به نسبت فیزیک دبیرستان بالاتر است. هزینه ای که مدرسان برای تدریس دروس اختصاصی رشته فیزیک مطالبه می کنند به نسبت فیزیک عمومی دانشگاه هم بالاتر است. و در نهایت، نرخ تدریس فیزیک کنکور به نسبت همه ی موارد ذکر شده می تواند بالاتر باشد. البته موارد ذکر شده همواره به شکلی که گفته شد نمی باشد و فقط یک معیار کلی ارائه گشته است. ممکن است قیمت جلسات تدریس خصوصی فیزیک دبیرستان یک مدرس به نسبت مدرس دیگری که فیزیک کنکور درس می دهد بالاتر باشد.
عامل مهم دیگر در تعیین نرخ جلسات تدریس خصوصی فیزیک سابقه کار و مدرک تحصیلی مدرس است. طبیعتا مدرسی که سابقه بالایی دارد و در طول سالیان تدریس تجارب مختلفی کسب کرده و بهتر تدریس می کند نرخ بالاتری را مطالبه خواهد کرد. البته تعداد زیادی از مدرسان با وجود اینکه سابقه کار بالایی ندارند ممکن است فن بیان خوبی داشته و تدریس فیزیک را به صورت عالی انجام دهند.
در حالت کلی، هزینه جلسات تدریس خصوصی فیزیک در شهرهای بزرگ نسبت به شهرهای کوچک بیشتر است و این هم یکی از عوامل موثر در تعیین نرخ تدریس خصوصی فیزیک است.
در کل برای اینکه بتوانید جلسات تدریس فیزیک را با قیمت و هزینه مناسب و با یک مدرس خوب هماهنگ کنید باید به رزومه کاری مدرس توجه کرده و با پرسیدن هزینه جلسات تدریس از چند مدرس، در نهایت با یکی از مدرسان هماهنگ نمائید.
به منظور مشاهده لیست تعدادی از مدرسین فعال در زمینه تدریس فیزیک دبیرستان و دانشگاهی بر روی لینک مقابل کلیک کنید: مدرس فیزیک دبیرستان و دانشگاهی

بهترین مدرسان فیزیک
اگر برای یادگیری و رفع اشکال درس فیزیک دبیرستان و دانشگاه و به منظور برگزاری کلاس خصوصی فیزیک بدنبال پیدا کردن بهترین مدرسان فیزیک هستید، تعدادی از مدرسان با سابقه فیزیک را می توانید در همین وب سایت (ایران مدرس) مشاهده نمائید.
در وب سایت حاضر بیش از 8400 مدرس فیزیک و سایر دروس ثبت نام کرده و با مراجعه به بخش تدریس خصوصی می توانید اسامی آنها را مشاهده کنید.
تعدادی از مدرسان فعال در زمینه تدریس خصوصی و گروهی فیزیک جزواتی را هم ثبت کرده اند که با دانلود آنها می توانید هم با روند تدریس مدرس مربوطه آشنا شده و هم از خود جزوات استفاده کنید.

برترین سایت تدریس و آموزش فیزیک
اگر در زمینه تدریس و آموزش فیزیک به مدرس نیاز دارید، وب سایت ایران مدرس (همین وب سایت) بهترین و برترین وب سایت تدریس فیزیک بوده و مدرس مورد نظر خود را به راحتی در این وب سایت می توانید پیدا کنید.
در وب سایت ایران مدرس بیش از 8400 مدرس در زمینه تدریس خصوصی فیزیک و سایر دروس ثبت نام کرده و به فعالیت در زمینه تدریس مشغول هستند. تعداد زیادی از مدرسین فیزیک برای دروس تدریسشان جزوه نیز ثبت نموده و با دانلود جزوات مزبور هم با روند تدریس مدرس مربوطه آشنا شده و هم می توانید از خود جزوات استفاده کنید.

نحوه مطالعه فیزیک برای موفقیت در کنکور
اگر می خواهید در کنکور سراسری و آزاد برای درس فیزیک درصد بالایی کسب کنید ترکیبی از مطالعه مفهومی و عمیق، درک کامل مطالب و تست زنی لازم است.
در ابتدای امر، در کلاسهای فیزیک مدرسه یا در جلسات تدریس خصوصی فیزیک کنکوری که دارید با صد در صد حواس جمع گوش دهید. سعی کنید مطالب را کامل بفهمید و هر جایی که سوال داشتید بپرسید.
در مرحله بعد، مطالب ارائه شده را مرور کنید و جزوات خلاصه ای به زبان خودتان یادداشت نمائید. این جزوات خلاصه در مرورهای بعدی بسیار مفید خواهند بود.
ضمنا اگر مطلبی را به زبان خودتان بنویسید این به آن معنی است که مطلب را درک کرده اید و این بسیار خوب و البته لازم است.
اگر برای رفع اشکال به مدرس خصوصی فیزیک کنکور احتیاج دارید بر رو عبارت مقابل کلیک نمائید: مدرسین تدریس خصوصی فیزیک کنکور
سپس تمرینات حل شده در کلاس درس را مرور نمائید. و سعی کنید که یکبار دیگر آنها را حل کنید. در مرحله بعد می توانید به سراغ تست زنی و حل سوالات و مسائل دیگر بروید.
در مرحله تست زنی، ابتدا تست ها را بدون در نظر داشتن زمان حل آنها کار کنید. در مراحل بعد که تسلط شما بالاتر رفت سعی کنید تستها را در زمان قانونی آن بزنید.
به منظور خواندن مطلب دیگری با عنوان "20 توصیه ی کلیدی برای موفقیت در کنکور" بر روی عبارت موفقیت در کنکور کلیک نمائید.
مطلب جالب دیگری در زمینه "نحوه مطالعه درس فیزیک برای آمادگی کنکور " را با کلیک بر روی عبارت کسب درصد بالای فیزیک در کنکور می توانید مطالعه نمائید.

سایت مدرسین فیزیک
وب سایت ایران مدرس در زمینه تدریس خصوصی فیزیک و سایر دروس فعالیت داشته و مدرسین فیزیک دبیرستان و دانشگاهی در این وب سایت معرفی شده اند.
اگر در زمینه تدریس خصوصی فیزیک به یک مدرس خوب نیاز دارید با مشاهده لیست مدرسین فیزیک فعال در ایران مدرس می توانید مدرس مورد نظر خود را انتخاب کنید.
تعداد مدرسین ثبت نامی در ایران مدرس از هر وب سایت دیگری بیشتر بوده و بنابراین با جستجو در این سایت تعداد زیادی مدرس فیزیک دبیرستان و دانشگاه را مشاهده خواهید کرد.
علاوه بر لیست مدرسین فیزیک، جزوات زیادی در زمینه آموزش فیزیک نیز در این وب سایت برای دانلود وجود دارد.
برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه آموزش خصوصی و گروهی فیزیک بر روی عبارت لیست مدرسین خصوصی فیزیک کلیک نمائید.

سایت آموزش فیزیک
در وب سایت ایران مدرس مطالب آموزشی متنوعی برای درس فیزیک قرار داده شده است. از مطالب آموزشی قرار داده شده در زمینه فیزیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- مقالات آموزشی در زمینه نحوه مطالعه درس فیزیک: برای مشاهده این مطالب در بخش مقالات سایت کلمه فیزیک را جستجو کنید.
2- دانلود جزوه و نمونه سوالات امتحانی درس فیزیک: برای مشاهده جزوات و نمونه سوالات امتحانی درس فیزیک، در بخش دانلود سایت کلمه فیزیک را جستجو کنید.
3- ارائه خدمات تدریس خصوصی فیزیک: برای مشاهده لیست مدرسان تدریس خصوصی فیزیک بر روی عبارت مدرسان فیزیک کلیک نمائید.

چه ساعتی از روز برای مطالعه فیزیک مناسب است؟
اینکه در چه ساعتی از روز بخواهیم درس فیزیک و یا سایر دروس را مطالعه کنیم برای هر شخص متفاوت است. خیلی های صبح زود را برای مطالعه دوست دارند و افراد دیگری بعد از ظهرها را انتخاب می کنند.
درس فیزیک درسی است که به یک ذهن آماده و استراحت کرده نیاز دارد. پس بهتر است فیزیک را در ساعاتی از روز مطالعه کنید که سرحالتر هستید. اگر مطالعه در صبح را دوست دارید، دروسی مانند فیزیک، ریاضی و شیمی را در آن ساعت مطالع نمائید. دروس عمومی را برای وقتی هایی بذارید که خیلی سرحال نیستید.
اگر برای درس فیزیک معلم خصوصی دارید، کلاسهای تدریس فیزیک را هم برای وقتهایی هماهنگ کنید که از لحاظ ذهنی آماده تر هستید. درس فیزیک ترکیبی از روابط ریاضی و استدلال و منطق درست برای حل مسائل است. بنابراین برای یادگیری آن بهترین زمانهای خودتان را در نظر بگیرید.

مقدار تاثیر درصد فیزیک در کنکور
همانطور که می دانیم، درس فیزیک یکی از دروس اساسی رشته های ریاضی و تجربی است. مسلما، کسب درصد بالا در درس فیزیک می تواند تاثیر مهمی در کسب رتبه نهایی عالی برای کنکور داشته باشد.
برای کسب درصد بالا در درس فیزیک باید مطالعه عمیق و مفهومی داشته باشید، در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک یا کلاسهای آموزش کنکور فیزیک شرکت داشته باشید و به اندازه کافی مسئله، تمرین و تست های کنکور را حل کنید.
به منظور مشاهده لیست مدرسین خصوصی فیزیک بر روی عبارت تدریس فیزیک پایه و کنکور کلیک کنید.

10 عامل موفقیت در کسب درصد بالای فیزیک کنکور
اگر برای کسب درصد بالای فیزیک کنکور بدنبال راهکارهای مناسب هستید، موارد زیر می تواند برای شما مفید باشد:
1- مطالعه عمیق و مفهومی فیزیک و درک درست از مسائل
2- شرکت مرتب در کلاسهای فیزیک مدرسه و در صورت لزوم استفاده از خدمات تدریس خصوصی فیزیک کنکور (اگر به مدرس خصوصی فیزیک کنکور نیاز دارید بر روی عبارت آموزش خصوصی فیزیک کنکور کلیک نمائید)
3- مرور مطالب ارائه شده در کلاسهای فیزیک مدرسه یا کلاسهای خصوصی فیزیک کنکور
4- داشتن برنامه ریزی درست و مناسب برای مطالعه فیزیک در کنار سایر دروس
5- یادداشت خلاصه جزوات مفید حین خواندن درس و تست زدن برای مرورهای نزدیک کنکور
6- شرکت در آزمون های آزمایشی معتبر
7- داشتن ترکیب مناسبی از مطالعه فیزیک و تست زنی آن
8- استفاده از کتابهای کمک آموزشی معتبر و مناسب جهت یادگیری نکات کنکوری فیزیک و تست زدن
9- یادگیری فنون تست زنی فیزیک و حفظ سرعت و دقت حین تست زدن
10- استفاده از جزوات مبحثی موجود در اینترنت

مطالعه صحیح و اصولی درس ریاضی

بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان در نحوه مطالعه ریاضی و روش های مطالعه صحیح آن مشکل دارند. اگر شما نیز دفعات قبل خیلی خوب از پس مطالعه ریاضی بر نیامده اید و دوست دارید با راهکارهای درست و اصولی خواندن درس ریاضی آشنا شوید، بر روی مطالب زیر کلیک نموده و انها را مطالعه نمائید.

مطالعه ریاضی


در این بخش نکات مهم و مطالب آموزشی جالبی در زمینه یادگیری، آموزش ریاضی، تدریس ریاضی، نحوه مطالعه درس ریاضی و .... ارائه شده است. امید است که با مطالعه مطالب ارائه شده، بتوانید ریاضی را بهتر یاد گرفته و در گرفتن نمره خوب درس ریاضی موفق باشید.

....
بازدید: 9

درس ریاضی یکی از دروسی است که اغلب دانش آموزان و دانشجویان با یادگیری آن مشکل دارند. این درس معمولا برای بسیاری از دروس دیگر درس پایه بوده و کسی که مثلا در انتگرال گیری مشکل دارد، در دروس دیگر نیز هر جا لازم باشد برای حل مسائل آن درس ها انتگرالی بگیرد به مشکل برخورد می کند. بنابراین یادگیری صحیح درس ریاضی اهمیت بالایی دارد. برای آنکه در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید، موارد زیر را مد نظر داشته باشید.
....

بازدید: 6

اگر حل تمرینات، مسائل و مثالهای ریاضی برایتان مشکل است، با استفاده از روشهای زیر می توانید از پس حل این مسائل برآیید.
....

بازدید: 102

نحوه مطالعه درس ریاضی - برای یادگیری درس ریاضی یک برنامه ریزی صحیح، تمرکز در کلاس خصوصی و گروهی ریاضی و حل مثال و تمرین لازم است.
....

بازدید: 18

در حالت کلی، بلافاصله پس از تمام شدن کلاس درس ریاضی روند فراموش شدن مطالب ارائه شده در کلاس توسط دبیر ریاضی آغاز می شود. اگر می خواهید مطالب ارائه شده را فراموش نکنید همان روز پس از کلاس ها و بعد از استراحت، درس های ارائه شده را مرور کنید. ....

بازدید: 85

اگر می خواهید ریاضی را خوب یاد بگیرید و در آموزش آن موفق باشید مهمترین کاری که باید انجام دهید حل تمرین و مثال است. اگر کسی ریاضی را بهتر از شما بلد است مطمئن باشید که از شما باهوشتر نیست بلکه تمرین بیشتری حل کرده است. ....

بازدید: 66

به منظور یادگیری بهتر درس ریاضی و موفقیت در آن حضور فعال و موثر در کلاس درس می تواند بسیار مهم باشد. ....

بازدید: 75

یکی از راهکارهای بسیار خوب برای ایجاد انگیزه و یادگیری بهتر درس ریاضی این است که در کلاس درس علاقه نشان دهید و سعی کنید جزوه درسی خود را جذاب و خوانا بنویسید. ....

بازدید: 56

یکی از نکات مهم در یادگیری درس ریاضی این است که در کلاس درس حواستان جمع باشد. وقتی که معلم ریاضی و یا دبیر ریاضی شما در حال توضیح دادن درس است سعی کنید که حتما با دقت گوش دهید. نکته بردارید. سوال بپرسید و حضور فعالی در کلاس داشته باشید. هر مطلبی را که متوجه نشدید بپرسید. ....

بازدید: 65

مجموعه "نکاتی برای یادگیری درس ریاضی" از این پس در وب سایت ایران مدرس ارائه می گردد. در این مجموعه هر بار یکی از نکات مهم در رابطه با نحوه یادگیری، مطالعه و موفقیت در درس ریاضیات ارائه می گردد. ....

بازدید: 72

نحوه مطالعه زیست و ریاضی برای کنکور تجربی در این بخش ارائه شده است. ....

بازدید: 551

گراف مبحثی است که در کتاب پیش دانشگاهی، بحث جدیدی محسوب میشود و دانش آموزان در 3 سال اول دبیرستان با این بحث آشنا نشده اند. ....

بازدید: 428

حجم بسیار زیاد و تنوع در درس ریاضی تجربی، عواملی هستند که بایستی داوطلبین تجربی با برنامه‌ای ویژه و پیوسته، خود را در این درس بسیار مهم برای کنکورسراسری آماده کنند تا به بهترین نتیجه برسند. ....

بازدید: 632

1ـ نسبت به ریاضی دید مثبت تری پیدا کنید. برای این کار لیستی از کاربردهای ریاضی را در رشته های مختلف و امور جاری زندگی بنویسید. مثلاً کاربرد ریاضی در ساختمان سازی. ....

بازدید: 1009

کلیدی ترین نکات آموزش و یادگیری موفق درس ریاضی

در این بخش نکات مهم و مطالب آموزشی جالبی در زمینه یادگیری، آموزش ریاضی، تدریس ریاضی، نحوه مطالعه درس ریاضی و .... ارائه شده است. امید است که با مطالعه مطالب ارائه شده، بتوانید ریاضی را بهتر یاد گرفته و در گرفتن نمره خوب درس ریاضی موفق باشید.

7 نکته طلایی برای کسب نمره خوب در درس ریاضی
- درس ریاضی یکی از دروسی است که اغلب دانش آموزان و دانشجویان با یادگیری آن مشکل دارند. این درس معمولا برای بسیاری از دروس دیگر درس پایه بوده و کسی که مثلا در انتگرال گیری مشکل دارد، در دروس دیگر نیز هر جا لازم باشد برای حل مسائل آن درس ها انتگرالی بگیرد به مشکل برخورد می کند. بنابراین یادگیری صحیح درس ریاضی اهمیت بالایی دارد. برای آنکه در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید، موارد زیر را مد نظر داشته باشید.
1- حاضر شدن در کلاسهای درس به صورت منظم و استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در صورت لزوم
2- مرور مختصر درس ریاضی پس از حضور در کلاسهای درس در همان روز برگزاری کلاس و یا روز بعد
3- در صورت امکان، قبل از حضور در کلاس درس ریاضی،مبحثی که معلم یا استاد شما قرار است تدریس کند را به صورت خلاصه مطالعه نمائید. اگر کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در منزل را دارید، می توانید برگزاری کلاسها را به گونه ای هماهنگ کنید که از کلاسهای تدریس ریاضی مسئله جلو افتاده و با آمادگی بیشتر در کلاسهای مدرسه حاضر شوید.
4- برنامه ریزی درست برای مطالعه ریاضی: مواردی را که باید مطالعه یا مرور شود به صورت زمانبندی شده در برنامه خود ذکر کنید و هر موردی که انجام شد، آن را تیک بزنید. برنامه شمااگر صد در صد هم انجام نشود باز هم مفید بوده و تاثیر خود را خواهد گذاشت.
5- از خودتان حین مطالعه و حل تمرینات ریاضی سوال بپرسید. به این ترتیب در خودتان انگیزه ایجاد کرده و می توانید مطالب را به زبان خودتان تشریح کنید.
6- حل مسائل و مثالهای حل شده توسط معلم، استاد و یا مدرس خصوصی ریاضی: مسائل و مثالهای حل شده را بدون نگاه کردن به راه حل آن دوباره حل کرده و راه حل خود را با راه حل ارائه شده توسط مدرس یا استاد خود مقایسه کنید. سعی کنید مسئله را خودتان حل نمائید. به صورت روزنامه وار خواندن سوالها و مرور سطحی فایده ای ندارد. با حل دوباره سوالها بیشتر با مسئله درگیر شده و علاوه بر اینکه به لحاظ ذهنی قویتر می شوید، یادگیری عمیق تری هم خواهید داشت. تعداد زیادی از دانش آموزان یا دانشجویان در طول ترم یا ایام امتحانات تعداد زیادی مسئله حل شده را از روی کتاب یا حل المسائل نگاه می کنند تا بلکه با دیدن تعداد زیادی سوال حل شده ریاضی بتوانند از پس امتحان برآیند. ولی اینگونه حل سوال و مسئله ریاضی و این شیوه مطالعه فایده ای ندارد. اگر تعداد محدودتری سوال حل کرده باشید ولی برای حل هر سوال به اندازه کافی فکر کرده و زحمت کشیده باشید درس را بهتر یاد گرفته و از لحاظ ذهنی قویتر می شوید. ذهن ریاضی شما تنها با فکر کردن و حل مسائل توسط خودتان قوی تر می شود. خواندن درس، حضور در کلاسها، مرور و .... این موارد همه لازم است ولی عاملیکه بیشترین تاثیر در یادگیری ریاضی توسط شما را دارد، حل مسائل و تمرینها به گونه ای است که گفته شد. درست مانند ورزشکاری که با بلند کردن هر وزنه ای که مقداری وزن آن از توانایی خودش بیشتر است مقداری به حجم عضلات خود می افزاید، شما نیز با حل هر مثال و مسئله ریاضی که مقداری شما را به تفکر وادارد مقداری به توانائی های ذهنی تان می افزائید. پس در قدم اول مثالها و تمرینات حل شده را خودتان یکبار دیگر حل کنید. برای حل این تمرینات و مثالها بدون نگاه کردن به حل آنها باید فکر کنید و این مفید است. اگر نهایتا نتوانستید حل کنید به راه حل نگاه کنید. این کار ایراد ندارد ولی اینکه از همان ابتدا مستقیم بروید سراغ راه حلها این نوع مطالعه برای یادگیری ریاضی مفید نیست. در ادامه از مسائل و تمرینات سخت تر و سطح بالاتر که ذهن شما را به چالش می کشد و توانائی های شما را افزایش می دهد استقبال کنید.
7- موکول نکردن خواندن ریاضی به شب امتحان: ریاضی درس شب امتحانی نیست. آن را در طول ترم بخوانید و مرور و حل مسئله را در طول ترم در نظر داشته باشید. اگر حتی در ایام امتحانات درس را بخوانید و به هر ترتیبی که شده قبول شوید، بعد از امتحان چیزی یادتان نمی ماند و در سالهای بعدی تحصیل مشکل خواهید داشت.

15 راهکار برای حل راحتتر مسائل ریاضی
اگر حل تمرینات، مسائل و مثالهای ریاضی برایتان مشکل است، با استفاده از روشهای زیر می توانید از پس حل این مسائل برآیید.
1- مرور دوباره متن درس: در بسیاری از اوقات مسائل را به آن دلیل نمی توانید حل کنید که متن درس را خوب نفهمیده اید. بنابراین پس از جلسات تدریس ریاضی در مدرسه (یا اگر مدرس خصوصی ریاضی دارید) بعد از جلسات خصوصی تدریس ریاضی درس را خوب مرور کنید.
2- حظور مرتب در کلاسهای ریاضی: تا جایی که امکان دارد غیبت نکنید. اگر برای مبحثی در کلاس ریاضی حاضر نباشید ممکن است بعدا جبران آن برایتان مشکل باشد. خیلی از اوقاتآن مطلبی که سر کلاسش نبوده اید تا آخر ترم برایتان جا نمی افتد. در صورت لزوم از مدرسین خصوصی ریاضی کمک بگیرید ( برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی ریاضی بر روی لینک مدرسین ریاضی کلیک نمائید).
3- مرور مثالهای حل شده توسط مدرس خصوصی ریاضی یا معلم ریاضی: مدرس، دبیر و یا معلم ریاضی شما پس از ارائه درس معمولا تمریناتی را حل می کند. اولین کاری که پس از مرور خود درس انجام می دهید باید حل دوباره و مطالعه آن تمرینات باشد.
4- حل دوباره مثالهای حل شده کتاب: مثالهای حل شده کتاب هم منبع خوبی برای یادگیری و آموزش بیشتر درس ریاضی است. اول تلاش کنید که خودتان مسئله را حل کنید. در نهایت حل خودتان را با حل کتاب مقایسه کنید.
5- استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی: کلاسهای تدریس ریاضی در منزل در بسیاری از اوقات (رفع اشکال در ایام امتحانات، رفع اشکالات پایه ای در ریاضی  و ...) می تواند کمک کننده باشد. روند حل درست مسائل ریاضی را می توانید از معلم خصوصی ریاضی خود بپرسید.
6- استفاده از کتابهای کمک آموزشی ریاضی: کتابهای کمک آموزشی ریاضی نیز در صورتیکه استفاده درستی از آنها بشود می تواند به پیشرفت شما در درس ریاضی کمک کند. استفاده درست به این معنی که اول سعی کنید مسائل را خودتان حل کنید و حل خودتان را بنویسید. اگر نشد بعد به راه حل ارائه شده در این کتابها مراجعه نمائید.
7- حل مسائل و تمرینات سطح بالا: اگر درس را خوب یاد گرفتید و تمرینات کافی هم حل نمودید، برای افزایش سطح تسلط خود می توانید تمرینات سطح بالاتری حل کنید. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مسلط تر می شوید.
8- استفاده از سی دی های آموزشی ریاضی: سی دی های آموزش ریاضی هم می تواند به موفقیت شما در درس ریاضی کمک کند.
9- تمرکز در حین مطالعه درس و در کلاسهای ریاضی: داشتن تمرکز در هرکاری لازم است و در مطالعه و آموزش لازمتر. برای یادگیری روشهای افزایش تمرکز به بخشهای دیگر همین سایت مراجعهکنید. در بخش مقالات کلمه "تمرکز" را جستجو کنید.
10- آهسته و پیوسته خواندن درس ریاضی: ریاضی درس شب امتحانی نیست. به هیچ عنوان خواندن آن را به شب امتحان موکول نکنید. در طول ترم درس را مطالعه کنید و تمرین حل کنید. خیلی ها به امید کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی آن را تا نزدیکی های امتحان کنار می گذارند. خیلی وقتها اگر اوضاع خیلی بحرانی باشد از دست مدرس خصوصی ریاضی هم کاری ساخته نیست. پس درس را در طول ترم بخوانید.
11- برنامه ریزی درست برای مطالعه ریاضی: در کنار درسهای دیگر، برای مطالعه ریاضی، مرور آن و حل مسائل آن برنامه ریزی خوبی داشته باشید.
12- تمرین، تمرین و تمرین: در یک جمله بگویم: کلیدی ترین نکته در یادگیری ریاضی حل تمرین است.
13- مشورت با کسانی که در درس ریاضی نمره خوبی گرفته اند: از دوستان و آشنایانی که در درس ریاضی نمره خوبی گرفته اند مشورت بگیرید. از کسانی که خودشان به زور درس را پاس کرده اند راهنمایی نخواهید.
14- افزایش ساعت مطالعه در نزدیکی امتحانات: با وجود داشتن مطالعه و حل تمرین مستمر و مداوم در طول ترم، افزایش ساعت مطالعه در نزدیکی امتحان و شاید استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی کمک کننده باشد.
15- فعال بودن در کلاسهای تدریس ریاضی: در کلاسهای خصوصی و گروهی ریاضی و در کلاسهای تدریس ریاضی در مدرسه فعال باشید، سوال بپرسید، با دقت گوش دهید و جزوه خوبی یادداشت نمائید.
منبع: ایران مدرس

نحوه مطالعه درس ریاضی برای کنکور
نحوه مطالعه درس ریاضی برای کنکور با چگونگی مطالعه ریاضی برای امتحانات تفاوت دارد. هر چند که در هر دو حالت قدم اول یادگیری کامل درس و حل تمرین و مسئله برای تسلط بر مطلب است. در حالت کلی برای یادگیری یک مبحث از درس ریاضی و تسلط بر آن به منظور پاسخگویی به سوالات کنکور در آن مبحث، روند زیر می تواند مفید باشد.
1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه با دقت و تمرکز کامل به مطالب ارائه شده گوش داده و جزوه مناسبی یادداشت کنید (در صورت لزوم می توانید در کلاسهای تدریس ریاضی کنکور به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی شرکت کنید).
2- بعد از برگزاری کلاسهای تدریس ریاضی برای مطالب ارائه شده مرورهای منظمی در نظر بگیرید.
3- تمرینها و مسائل حل شده توسط مدرس ریاضی یا معلم ریاضی خود را یک بار دیگر حل کنید.
4- برای هر مبحث، چند تمرین و مسئله اضافی حل کنید (به تناسب وقتی که دارید).
5- تست های کنکور سالهای گذشته را حل کنید.
6- با حل تست های کنکور و مسائل بیشتر تسلط خود را افزایش دهید. حین تست زنی نکات مهم تست ها را برای مرورهای بعدی یادداشت کنید.
7- اگر در بخش هایی از درس ریاضی اشکال دارید می توانید از مدرسین خصوصی ریاضی کمک بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسان فعال در زمینه تدریس ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضیات کلیک نمائید.
روند ارائه شده برای مطالعه سایر دروس همچون شیمی و فیزیک هم کمابیش صادق است. در این زمینه می توانید از مدرس شیمی یا معلم فیزیک خود کمک بگیرید.

15 ویژگی یک مدرس ریاضی خوب
در صورتیکه در زمینه تدریس خصوی درس ریاضی به ارائه خدمات نیاز دارید این مطلب را بخوانید. یک مدرس ریاضی خوب باید ویژگیهای زیر را داشته باشد:
1- فن بیان خوبی داشته باشد و بتواند مطالب را به خوبی و با زبان ساده توضیح دهد.
2- در کلاسهای تدریس به صورت منظم و سر وقت حاضر گردد.
3- خودش به اندازه کافی بر مطالب ارائه شده در جلسات تدریس ریاضی تسلط داشته باشد.
4- در کوتاهترین زمان ممکن بیشترین مطالب را ارائه دهد. به عبارت دیگر از زمان کلاس به صورت بهینه استفاده کند.
5- استراحت های به جا و منطقی در وسط کلاس در نظر بگیرد.
6- بعضا با عوض کردن بحث و استراحت های کوتاه کلاس ریاضی را از حالت خشکی خارج کند.
7- دانشجو یا دانش آموز را به بحث بکشاند تا هم از یادگیری او مطمئن شود و هم تمرکز افزایش یابد.
8- بین ارائه درس و حل تمرین تناسب برقرار کند.
9- در بعضی مواقع اجازه دهد خود دانشجو یا دانش آموز تمرینات را حل کند.
10- به اندازه کافی تمرین و سوال به دانشجو یا دانش آموز داده و حل آنها را برای جلسه بعد از او بخواهد.
11- به اندازه کافی سخت گیر باشد.
12- از زمان شروع کلاسها و با توجه به وقتی که باقی مانده و تعداد جلساتی که می توان کلاس برگزار کرد، سرعت لازم را در ارائه مطالب حفظ کند.
13- به صورت منظم از خود دانشجو یا دانش آموز بازخورد گرفته و نظرات او را در جلسات بعدی تدریس خصوصی ریاضی لحاظ کند.
14- در صورت لزوم بعضا از روند پیشرفت کار به والدین گزارش داده و از آنها نیز بخواهد بر روند حل تمرینات نظارت داشته باشند.
15- حل نمونه سوالات امتحانی درس ریاضی علاوه بر تمرینات داده شده می تواند به روند یادگیری کمک کند.
مطالب ارائه شده در مورد یک معلم خصوصی فیزیک خوب و مدرسین شیمی نیز صادق است.

سه عامل مهم در آموزش ریاضی
برای آموزش و یادگیری درس ریاضی در مقاطع دبیرستان و دانشگاه موارد زیر از عوامل مهم به شمار می آید:
1- شرکت مرتب و منظم در کلاسهای تدریس ریاضی: به صورت منظم در جلسات تدریس ریاضی مدرسه شرکت کنید و با دقت کامل به مطالب ارائه شده توجه نمائید. اگر اشکالات و ضعفهای پایه ای دارید از کلاسهای تدریس ریاضی در منزل استفاده نمائید.
2- مرور مداوم مطالب ارائه شده در کلاسهای خصوصی و گروهی ریاضی: مطالبی که در جلسات تدریس ریاضیات ارائه شده است به صورت مداوم مرورنمائید تا هم حضور ذهن داشته باشید و هم در ایام امتحانات کارتان راحتتر گردد.
3- حل مثال، مسئله و تمرینهای اضافی: همانطور که در مطالب قبلی در ارتباط با آموزش ریاضی گفته شد، حل مثال و تمرین برای یادگیری درس ریاضی از موارد مهم و ضروری است. اگر خودتان مسئله حل نکنید، شرکت در 1000 جلسه کلاسهای مدرسه و یا داشتن چندین مدرس خصوصی ریاضی هم به شما کمکی نمی کند.
مطالب ارائه شده در رابطه با آموزش فیزیک و یادگیری شیمی هم صادق است.

تاثیر حل تمرین و مسئله در یادگیری درس ریاضی
به جرات می توان گفت که حل تمرین و مسئله اگر مهمترین عامل در یادگیری ریاضی نباشد، یکی از موثرترین عوامل است.
برای یادگیری درس ریاضی بعد از مطالعه اولیه و حضور در کلاسهای مدرسه و یا جلسات تدریس خصوصی ریاضی، نوبت به حل تمرین و مثال می رسد. مسلما شرکت در کلاسهای مدرسه و یا جلسات تدریس ریاضی در منزل قبل از حل تمرین لازم است ولی میزان تاثیر حل مسئله در یادگیری ریاضی بیشتر از آنهاست.
به عبارت دیگر، بدون شرکت در جلسات تدریس ریاضی نمی توان تمرین حل کرد ولی بدون حل مسئله و تمرین هم هرگز نمی توان ریاضی را آموخت.
پس برای یادگیری ریاضی روند زیر را پیش بگیرید:
1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و یا در صورت لزوم در کلاسهای خصوصی ریاضی شرکت کنید.
2- مطالب ارائه شده در جلسات تدریس ریاضی را مرور کنید.
3- تا جایی که می توانید مثال و تمرین حل کرده و مسائل اضافی را بررسی نمائید.

نحوه مطالعه درس ریاضی
برای یادگیری درس ریاضی یک برنامه ریزی صحیح، تمرکز در کلاس خصوصی و گروهی ریاضی و حل مثال و تمرین لازم است.
هر کاری را که در زندگی بخواهید با موفقیت انجام دهید به برنامه ریزی احتیاج دارید. برای یادگیری و آموزش ریاضی نیز داشتن یک برنامه خوب و منسجم لازم است. برای مرور درس ریاضی، شرکت در کلاسها و حل مثال و تمرین زمان مشخصی را در نظر بگیرید.
در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و یا اگر مدرس خصوصی دارید، در جلسات تدریس خصوصی ریاضی با تمرکز کامل به مطالب گوش دهید. مطالبی را که در کلاس درس در مدت کوتاهی می توانید یاد بگیرید خودتان به تنهایی در مدت زمان بیشتری می توانید متوجه شوید.
نهایتا حل مثال و تمرین را برای یادگیری ریاضی فراموش نکنید. تمریناتی که معلم یا دبیر ریاضی به شما داده است و تمرینات اضافی هم حل کنید.

چند راهکار برای رفع اشکال در درس ریاضی
اگر در درس ریاضی به اشکال برخوردید و یا احساس کردید یادگیری آن برای شما مشکل شده است، موارد زیر ممکن است بتواند به رفع اشکال درس ریاضی کمک کند:
1- مرور مطالب خوانده شده در کلاس درس از خود کتاب درسی و یا جزوه خودتان
2- حل تمرینات اضافی و اختصاص وقت بیشتر به مطالعه مطالب خوانده شده
3- استفاده از کتابهای کمک آموزشی ریاضی برای فهم بهتر مطالب
4- استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی

دانلود کتابهای راهنمای تدریس برای معلمین

به منظور دانلود کتابهای راهنمای تدریس برای معلمین بر روی لینکهای زیر کلیک نمائید. با کلیک بر روی هر کدام از موارد زیر کتاب راهنمای تدریس مرتبط با آن را می توانید مشاهده نمائید.

دانلود کتاب راهنمای تدریس


در این بخش راهنمای تدریس و آموزش ریاضی (فصل هفتم کتاب ریاضی 1 اول دبیرستان) قابل دانلود است. به منظور دانلود راهنمای تدریس فصل هفتم کتاب ریاضی 1 اول دبیرستان بر روی لینک زیر کلیک نمائید.
....

بازدید: 1

در این بخش راهنمای تدریس و آموزش فصل پنجم کتاب ریاضی 1 اول دبیرستان قابل دانلود است. به منظور دانلود راهنمای تدریس فصل پنجم کتاب ریاضی 1 اول دبیرستان بر روی لینک زیر کلیک نمائید.
....

بازدید: 2

در این بخش راهنمای تدریس و آموزش فصل چهارم کتاب ریاضی 1 اول دبیرستان قابل دانلود است. به منظور دانلود راهنمای تدریس فصل چهارم کتاب ریاضی 1 اول دبیرستان بر روی لینک زیر کلیک نمائید. راهنمای تدریس ریاضی 1 (سایر فصول) در بخشهای دیگر همین وب سایت ارائه شده است.
....

بازدید: 3

در این بخش راهنمای تدریس و آموزش فصل سوم کتاب ریاضی 1 اول دبیرستان قابل دانلود است. به منظور دانلود راهنمای تدریس فصل سوم کتاب ریاضی 1 اول دبیرستان بر روی لینک زیر کلیک نمائید.
....

بازدید: 3

در این بخش راهنمای تدریس فصل دوم کتاب ریاضی 1 اول دبیرستان قابل دانلود است. به منظور دانلود راهنمای تدریس فصل دوم کتاب ریاضی 1 اول دبیرستان بر روی لینک زیر کلیک نمائید.
....

بازدید: 3

در این بخش راهنمای تدریس فصل اول کتاب ریاضی 1 اول دبیرستان قابل دانلود است. به منظور دانلود راهنمای تدریس فصل اول کتاب ریاضی 1 اول دبیرستان بر روی لینک زیر کلیک نمائید.
....

بازدید: 3

در این بخش فایلی با عنوان کلیات کتاب ریاضیات (1) اول دبیرستان برای معلمان قابل دانلود است. به منظور دانلود کلیات کتاب ریاضیات (1) اول دبیرستان برای معلمان بر روی لینک زیر کلیک نمائید.
....

بازدید: 2

در این بخش می توانید کتاب راهنمای تدریس (کتاب معلم) فعالیت های آموزش پیش دبستانی را دانلود نمائید. برای دانلود کتاب راهنمای تدریس (کتاب معلم) فعالیت های آموزش پیش دبستانی بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

بازدید: 33

در این بخش می توانید کتاب راهنمای تدریس (کتاب معلم) رنگ شناسی تخصصی لباس را دانلود نمائید. برای دانلود کتاب راهنمای تدریس (کتاب معلم) رنگ شناسی تخصصی لباس بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

بازدید: 54

در این بخش می توانید کتاب راهنمای تدریس (کتاب معلم) مبانی تصویرسازی را دانلود نمائید. برای دانلود کتاب راهنمای تدریس (کتاب معلم) مبانی تصویرسازی بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

بازدید: 24

در این بخش می توانید کتاب راهنمای تدریس (کتاب معلم) مبانی هنرهای تجسمی را دانلود نمائید. برای دانلود کتاب راهنمای تدریس (کتاب معلم) مبانی هنرهای تجسمی بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

بازدید: 34

در این بخش می توانید کتاب راهنمای تدریس (کتاب معلم) کارگاه گرافیک را دانلود نمائید. برای دانلود کتاب راهنمای تدریس (کتاب معلم) کارگاه گرافیک بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

بازدید: 31

در این بخش می توانید کتاب راهنمای تدریس (کتاب معلم) کارگاه نگارگری را دانلود نمائید. برای دانلود کتاب راهنمای تدریس (کتاب معلم) کارگاه نگارگری بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

بازدید: 19

در این بخش می توانید کتاب راهنمای تدریس (کتاب معلم) عملیات میکروبیولوژی را دانلود نمائید. برای دانلود کتاب راهنمای تدریس (کتاب معلم) عملیات میکروبیولوژی بر روی لینک زیر کلیک نمائید. ....

بازدید: 13

در این بخش می توانید کتاب راهنمای تدریس (کتاب معلم) عملیات دستگاهی در صنایع شیمیایی را دانلود نمائید. برای دانلود کتاب راهنمای تدریس (کتاب معلم) عملیات دستگاهی در صنایع شیمیایی بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

دانلود فایل


دانلود کتاب راهنمای تدریس


در این بخش می توانید کتاب راهنمای تدریس (کتاب معلم) میکروبیولوژی را دانلود نمائید. برای دانلود کتاب راهنمای تدریس (کتاب معلم) میکروبیولوژی بر روی لینک زیر کلیک نمائید. ....

بازدید: 16

در این قسمت می توانید اصلاحیه کتاب معلم فیزیک (3) و آزمایشگاه را دانلود کنید. به منظور دانلود اصلاحیه کتاب معلم فیزیک (3) و آزمایشگاه بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

بازدید: 106

در این بخش می توانید کتاب معلم شیمی (3) و آزمایشگاه سوم تجربی و ریاضی را دانلود نمائید. برای دانلود کتاب معلم شیمی (3)و آزمایشگاه سوم تجربی و ریاضی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

بازدید: 121

در این بخش می توانید اصلاحیه کتاب معلم فیزیک (2) و آزمایشگاه را دانلود نمائید. برای دانلود اصلاحیه کتاب معلم فیزیک (2) و آزمایشگاه بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

بازدید: 95

در این قسمت کتاب معلم علوم تجربی پایه هفتم (کتاب راهنمای تدریس علوم تجربی پایه هفتم) قابل دانلود است.

بازدید: 30

در این بخش، کتاب معلم انگلیسی (کتاب راهنمای تدریس انگلیسی) پایه هفتم سال اول دوره اول متوسطه برای دانلود قرار داده شده است.

بازدید: 30

در این بخش می توانید کتاب معلم عربی پایه هفتم (کتاب راهنمای تدریس عربی پایه هفتم) را دانلود نمائید.

بازدید: 40

در این بخش می توانید کتاب معلم تربیت بدنی و سلامت (کتاب راهنمای تدریس تربیت بدنی و سلامت) پایه های هفتم، هشتم و نهم (دوره اول متوسطه) را دانلود نمائید.

بازدید: 18

در این بخش می توانید کتاب معلم انگلیسی پایه هشتم (کتاب راهنمای تدریس انگلیسی پایه هشتم) را دانلود کنید.

بازدید: 46

در این بخش می توانید کتاب معلم عربی پایه هشتم (کتاب راهنمای تدریس عربی پایه هشتم) را دانلود نمائید.

بازدید: 21

در این بخش می توانید کتاب معلم تفکر و سبک زندگی (کتاب راهنمای تدریس تفکر و سبک زندگی) را دانلود نمائید.

بازدید: 27

در این بخش می توانید کتاب معلم درس سلامت و تربیت بدنی پایه ششم (کتاب راهنمای تدریس تربیت بدنی پایه ششم) را دانلود نمائید.

بازدید: 9

در این بخش می توانید ضمیمه کتاب تربیت بدنی دوره ابتدایی ویژه معلمان چهارم ابتدایی (کتاب راهنمای تدریس تربیت بدنی چهارم ابتدایی) را دانلود نمائید.

بازدید: 15

در این بخش می توانید کتاب معلم فارسی چهارم دبستان (کتاب راهنمای تدریس فارسی چهارم دبستان) را دانلود نمائید.

بازدید: 23

در این بخش می توانید ضمیمه کتاب راهنمای درس هنر پایه سوم ابتدایی را دانلود نمائید.

بازدید: 16



دانلود کتاب راهنمای تدریس


در این بخش می توانید ضمیمه کتاب راهنمای درس هنر پایه دوم ابتدایی را دانلود نمائید.

بازدید: 15

در این بخش می توانید ضمیمه کتاب "تربیت بدنی دوره ابتدایی" ویژه معلمان پایه دوم را دانلود کنید.

بازدید: 31

در این بخش می توانید طرح درس عربی پایه هشتم را دانلود کنید. ....

بازدید: 389

در این بخش می توانید بخش چهارم کتاب معلم - راهنمای تدریس ریاضیات 2 دوم دبیرستان را دانلود نمائید.

بازدید: 180

در این بخش می توانید بخش سوم کتاب معلم - راهنمای تدریس ریاضیات 2 دوم دبیرستان را دانلود نمائید.

بازدید: 138

در این بخش می توانید بخش دوم کتاب معلم - راهنمای تدریس ریاضیات 2 دوم دبیرستان را دانلود نمائید.

بازدید: 108

در این بخش می توانید بخش اول کتاب معلم - راهنمای تدریس ریاضیات 2 دوم دبیرستان را دانلود نمائید.

بازدید: 173

در این قسمت می توانید بسته آموزشی چگونگی تدوین سوالات مفهومی و استاندارد - بخش دوم را دانلود نمائید. ....

بازدید: 138

در این قسمت می توانید بسته آموزشی چگونگی تدوین سوالات مفهومی و استاندارد - بخش اول را دانلود نمائید. ....

بازدید: 75

در این بخش می توانید طرح درس زیست 2 مبحث دستگاه عصبی را دانلود کنید. ....

بازدید: 565

در این بخش می توانید طرح درس زیست اول دبیرستان - مبحث علت وجود شباهتها و تفاوتها – تقسیم میوز را دانلود کنید.

بازدید: 554

در این بخش می توانید طرح درس زیست 1 مبحث کلروپلاست و میتوکندری و انتقال مواد را دانلود کنید. ....

بازدید: 356

در این بخش می توانید طرح درس زیست 1 مبحث سازمانبندی سلولها-بافت پوششی را دانلود کنید. ....